איך להגדיל את הרווחים שלכם בעזרת כרטיסיות ומסלולי חברות
יצירת כרטיסיות ומסלולי-חברות הן דרכים מצוינות לבסס את נאמנות הלקוחות למותג שלכם, להגדיל את ההכנסות ולייעל את תהליכי הפעולה שלכם בו-זמנית. מסלולי חברות יעילים במיוחד בשילוב עם אסטרטגיות דיגיטליות נוספות, כמו חנות אינטרנטית, מכיוון שהם יכולים לסייע בצמצום עלויות מחד ושימור לקוחות מאידך.
תוכלו להציע חברויות וכרטיסיות כמוצרים עצמאיים, או לשלב ולהציע אותן עם מוצרים ושירותים נוספים.
במאמר זה נסביר כיצד תוכלו לייעל את תהליכי העבודה, לבסס קשר יציב עם הלקוחות ולהגדיל את אחוזי המכירות שלכם ע״י יצירת מסלולי חברות.
הגדירו את המטרות העיקריות שלכם
השלב הראשון ביצירת סוג חברות הוא להגדיר את המטרה והיעוד אותה היא תמלא. למה אתם רוצים להציע את סוג החברות? מה הערך המוסף שהיא נותנת ללקוחות שלכם? מה שווי ההצעה? מענה על שאלות מהסוג הזה הכרחי כדי לייצר מסלול חברות מוצלח.
מספר מטרות עליהן מסלולי חברות יכולים לענות הן: הגדלת הרווחים, צמצום עלויות, בניית קשר עם לקוחות, יצירת נאמנות לבית העסק, משיכת לקוחות חדשים, קבלת מידע על מאפיינים הרכישה של הלקוחות ועוד.
קבעו את סוג מסלול החברות אותו תרצו להציע
ישנו מגוון רחב של סוגי חברויות אותו תוכלו להציע ללקוחות שלכם. המטרה שלכם הוא לבחור את הסוג שעונה על צרכי העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
קיימים שני מודלים עיקריים של מסלולי חברות:
- חברות מדורגת, בה המחיר נקבע ע״פ קיטלוג של הלקוח ע״י בית העסק.
- חברות בעלת מחיר קבוע לכלל הלקוחות.
בחרו את המסלול המתאים לכם, או הציעו את שני סוגי החברויות במקביל.
חברות מדורגת מתאימה לעסקים עם לקוחות בעלי צרכים מגוונים, המעוניינים להעניק להם חוויה מותאמת. תוכלו לקבץ יחדיו מספר לקוחות בעלי מאפיינים דומים ולהעניק להם מסלול חברות העונה על רצונותיהם. במודל זה התשלום יתקבל באופן חודשי או שנתי בהתאם לסוג המסלול.
על אף שבמסלול זה מוצעות מגוון רחב של אפשרויות, הלקוחות שלכם צריכים לדעת להעריך את הצרכים שלהם ולבחור מסלול חברות מתאים כדי להימנע מלשלם עבור שירותים שאין להם צורך בהם.
אם אתם יודעים שהלקוחות שלכם עשויים להסתבך, או מנגד היצע החברויות שלכם לא מתאים למודל המדורג, תוכלו לבחור להציע מסלול במחיר ובהיצע שירותים קבוע לכלל הלקוחות. גם במסלול זה תוכלו לבחור אם לחייב את הלקוחות באופן חודשי או שנתי.
בצעו הערכת עלויות מול רווחים
לפני שתוכלו לקבוע את המחיר את של מסלולי החברויות השונות, עליכם לדעת מה המחיר של כל סוג שירות שתרצו להציע במסגרתה.
לאחר מכן עליכם לקחת בחשבון את העלויות הנוספות הצריכות להשתקף במחיר החבילה - מיסים, עלויות שיווק ופרסום, עלויות משפטיות במסגרת העסק וכו׳. במקביל יש לוודא שמחיר החבילה יהיה אטרקטיבי מספיק כדי למשוך לקוחות לרכוש אותה.
תוכלו להיעזר בדוחות הפיננסיים של Arbox על מנת לקבוע עלויות אלה.
למספר הלקוחות החברים במסלול תהיה השפעה ישירה על המחיר ועל הרווחיות שלו לעסק שלכם. חשבו לכמה לקוחות תהיו מעוניינים להציע את מסלולי החברות השונים שלכם.
הציעו את החברויות במערכת הנכונה
בחרו את המערכת שתארח את מסלולי החברות והכרטיסיות שלכם. תוכלו ליצור מערכת משל עצמכם או לנהל את המסלולים בקלות ב-Arbox יחד עם שאר היבטי העסק. עם Arbox תוכלו להציע מגוון כרטיסיות, מסלולי חברות וחבילות ולקבל עליהן תשלום במערכת נוחה ואינטואיטיבית. כל שעליכם לעשות הוא להירשם ולהחליט אילו סוגי חברות תרצו להציע במערכת.
העניקו ללקוחות חווית משתמש אפקטיבית
חשוב לזכור שאת מסלולי החברות אתם יוצרים בסופו של דבר עבור הלקוחות, ולכן חשוב לקחת בחשבון את הצורך להעניק להם את חווית השימוש הטובה ביותר.
מה הרושם הראשוני של לקוחות מהמסלולים והכרטיסיות שלכם - האם ישנו הסבר ברור מה כלול ולא כלול במסגרת החברות? האם הכרטיסייה נוחה לשימוש? איך שווי מסלולי החברות שלכם לעומת מסלולים דומים בשוק?
הקפידו לענות על כל השאלות האלה בעת יצירת כרטיסיות ומסלולים חדשים על מנת לאפשר ללקוחות להשתמש בהם בצורה האפקטיבית ביותר.
בקשו משוב מהלקוחות
משוב יאפשר לכם לדעת מה השיפורים שעליכם לבצע במסלולים והכרטיסיות, או איזה היבט בהן מעניק ללקוחות את הערך הגדול ביותר. חשוב לבקש משוב מלקוחות ישנים וחדשים כאחד באופן תדיר, כדי לדעת כיצד מתקבלים שינויים בצד הלקוח ומה אפשר או צריך לעשות אחרת.