איך להפוך לידים ללקוחות: טיפים לשיפור תהליך המכירה
גיוס לקוחות חדשים הוא משימה יומיומית עבור בעלי עסקים קטנים. אתגר גדול עוד יותר הוא להמיר את הלידים הראשוניים, הפוטנציאלים שטרם הפכו ללקוחות, למכירות ממשיות.
תהליך המכירה מליד ועד לקוח משלם דורש מיומנות, סבלנות והתמדה. אך נכון ליישם אותו נכון - ההשקעה תניב הכנסות חוזרות מלקוחות מרוצים.
במאמר זה נביא 12 טיפים קריטיים להגדלת הסיכוי להפוך לידים פוטנציאליים למכירות בפועל עבור העסק שלכם:
1. בנו בסיס נתונים איכותי
ראשית, הקפידו לאסוף פרטים מלאים ומדויקים על הלידים. כל נתון רלוונטי על המוצרים המתאימים, העדפות המחיר והתשלום ופרטי התקשרות יסייעו מאוד בהמשך. שאלו שאלות נוספות בשלב הראשוני כדי להבין טוב יותר מהן הבעיות אותן אתם באים לפתור.
2. סננו ומיינו את המועמדים
לאחר שיש בידכם רשימת לידים, ערכו סינון ומיון ראשוני של הלידים. דרגו אותם לפי פרמטרים כגון פוטנציאל רכישה, התאמה למוצרים הקיימים, קרבה גיאוגרפית ועוד. כך תדעו היכן להשקיע תחילה.
3. הציעו מקדמי מכירה ותמריצים
הציעו “טעימות” של המוצר או השירות לפני הרכישה כדי לעורר עניין כמו גישה לתוכן פרימיום, הנחות וניסיון חינם ללא התחייבות. תמריצים יסייעו לגבש החלטה.
4. קשר אישי
התקשרו ישירות עם הלקוחות הפוטנציאליים בטלפון או פגישה פרונטלית אם אפשר. קשר בלתי אמצעי הוא האפקטיבי ביותר לבניית אמון, הבנת הצרכים והתאמת ההצעה.
5. הקשיבו היטב ללקוח
הפגינו אמפתיה והבנה אמיתית לבעיות איתן הלקוח מתמודד. שאלו שאלות כנות שיסייעו לכם להבין לעומק מהי הבעיה שברצונם לפתור ומהם החסמים שעומדים בפניהם היום.
6. הציגו את הערך באופן ברור
הכינו מצגת מקצועית המפרטת באופן ברור מהו הערך אותו אתם מספקים וכיצד הפתרון שלכם נותן מענה מלא לצורך. התמקדו בתועלת עבור הלקוח, לא בתכונות המוצר.
7. השיבו להסתייגויות
חשוב לצפות מראש אילו שאלות או התנגדויות עלולות לעלות ולהתכונן עם תשובות ופתרונות הולמים. הקפידו לענות באופן מכבד גם על שאלות נוקבות. יחס אדיב וסבלנות הם המפתח.
8. הציעו אפשרויות גמישות
אל תמהרו לסגור מכירה בכל מחיר. לעיתים נחוץ להציע פשרות כגון הנחות, אפשרות להתנסות לפני קנייה מחייבת, תשלומים ללא ריבית וכד’. גמישות תוביל לעסקאות שלא היו מתקיימות בתנאים נוקשים.
9. שדרו ביטחון ומקצועיות
דברו עם ביטחון על המוצר או השירות תוך הצגת הידע המקצועי שלכם בתחום. היכולת שלכם לנטרל ספקות ולהסביר גם סוגיות מורכבות תבנה אמון ותגביר את הסיכוי למכירה.
10. סכמו בקריאה לפעולה
לקראת סיום הפגישה סכמו בקצרה את עיקרי היתרונות שהצגתם ואז עברו לקריאה לפעולה ישירה - בקשה לרכישה או לקביעת פגישה נוספת. אל תניחו ללקוח “לחשוב על זה”.
11. עקבו אחר ההתקדמות
קבעו לוחות זמנים ברורים למעקב אחרי לידים שטרם הפכו ללקוחות, ופנו אליהם שוב לקראת המועד הצפוי לקבלת החלטה. אך הימנעו מלהטריד יתר על המידה.
12. שביעות רצון
גם לאחר המכירה, חשוב לוודא שהלקוח מרוצה מהשירות שקיבל וממשיך לפתור את הבעיה בעזרת הפתרון שסיפקתם לו. שאלות משוב ובקשות להמלצות הן הזדמנות לשפר ולהתאים עוד יותר.
יישום תהליכי ושיטתי של 12 השלבים הללו ישפר משמעותית את יכולתכם להמיר לידים ללקוחות וכך להגדיל הכנסות. כמובן שהדרך דורשת השקעה, סבלנות ולמידה מתמדת, אבל התוצאות יגיעו וידברו בעד עצמן.
מערכת Arbox מאפשרת לכם לנהל את הלידים והלקוחות שלכם בצורה יעילה ופשוטה.
בעת הוספת ליד למערכת יפתח עבורו פרופיל שבו תוכלו להזין פרטים, מידע והערות, ואף לבצע פעולות כמו שליחת הודעות, רכישת חברויות ומוצרים והרשמות עתידיות לאירועים. פרופיל הלקוח יאגד בתוכו את כל ההיסטוריה של הלקוח וכך יאפשר לכם לעקוב אחר הסטטוס שלו לאורך הדרך.
על מנת לחזק את הקשר בין הלקוחות לעסק, Arbox מאפשרת לכם לשלוח הודעות sms, נוטיפיקציות ומיילים באופן ידני או אוטומטי. תוכלו לעדכן את הלקוחות והלידים בכל הקשור לפגישות שלהם, חידושים בעסק או לשלוח קודי קופון שיעודד אותם לבצע רכישות. תוכלו גם ליצור תזכורות אוטומטיות למשימות שיהיו מקושרות ללקוחות שלכם, לדוגמה - ליצור קשר עם מתעניינים חדשים, או לקוחות שהחסירו פגישה.
הירשמו עכשיו בחינם